Komunikácia so žiakom
Vždy hovor ako človek, ktorý sa učí, nie ako človek, ktorý všetko vie.
V dokumente Vzdelávanie pre 21. storočie (Východiská zmien v kurikule základného vzdelávania) sú ciele základného vzdelávania definované tak, aby každý žiak
- získal rozvinutú všestrannú a funkčnú gramotnosť v súlade s požiadavkami spoločnosti, vedel ju uplatniť v každodennom osobnom a spoločenskom živote a pri napĺňaní svojich osobných, vzdelávacích, kultúrnych a sociálnych potrieb,
- mal vybudovaný základný hodnotovo-kultúrny rámec svojej osobnosti, ktorý ho orientuje a sprevádza pri plánovaní a dosahovaní individuálnych životných cieľov, ako aj pri participácii na širších spoločenských, kultúrnych a globálnych aktivitách,
- získal reálne vedomie o vlastnom osobnostnom potenciáli pre svoj ďalší vzdelávací rast a celostný rozvoj.
Cieľ vzdelávania: udržať a aktualizovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti komunikácie a interakcie so žiakmi, pripraviť na implementáciu získaných poznatkov a zručností do pedagogickej praxe
Obsah vzdelávania: metódy jednoduchej komunikácie, riešenie rôznych situácií v komunikácii so žiakom, význam empatie a empatických reakcií v komunikácii
Cieľová skupina: kategória učiteľ, vychovávateľ, pedagogický asistent
podkategória učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy
kariérový stupeň samostatný pedagogický zamestnanec, pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou, pedagogický zamestnanec s druhou atestáciou
Rozsah: 10 hodín (2 x 5 vyučovacích hodín)
Min. počet účastníkov: 8
Max. počet účastníkov: 20
Lektorka: Janka Kamenská Halečková