Rovesnícke vzdelávanie
Pozorovali ste už niekedy skupinku detí rôzneho veku, ktoré sa spolu učia? Je úžasné, ako zvládajú medzi sebou komunikáciu, dohodnú sa, spolupracujú, riešia konflikty, nastavujú si pravidlá, menia ich v priebehu aktivít, či úloh aby vyhovovali každému v skupine. Dokážu medzi sebou to, čo často ani my dospelí nevieme.
Naši žiaci sú schopní učiť sa efektívne navzájom.
Základný princíp rovesníckeho vzdelávania spočíva v tom, že v určitej téme žiaci vzdelávajú ostatných žiakov triedy, školy, prípadne realizujú vzdelávacie aktivity v širšej komunite a sú hlavne svojimi spolužiakmi často oveľa viac akceptovaní než dospelí lektori.
Rovesnícke vzdelávanie má veľký význam z hľadiska efektívnosti šírenia informácií a zahŕňa v sebe aj prvky dobrovoľníctva.
Rovesnícke vzdelávanie významne zlepšuje komunikačné a organizačné zručností nositeľov rovesníckeho vzdelávania a rozvíja ich zručnosti pre 21. storočie: tvorivosť a inovatívnosť, kritické myslenie, riešenie problémov a rozhodovanie, komunikáciu, tímovú prácu, digitálnu a mediálnu gramotnosť, ale hlavne zručnosti pre život.
Cieľ vzdelávania: účastníci spoznajú, ako viesť svojich žiakov k zmysluplnému rovesníckemu vzdelávaniu
Obsah vzdelávania: koncept rovesníckeho vzdelávania, plusy a mínusy rovesníckeho vzdelávania, odporúčania
Cieľová skupina: kategória učiteľ, vychovávateľ, pedagogický asistent
podkategória učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy
kariérový stupeň samostatný pedagogický zamestnanec, pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou, pedagogický zamestnanec s druhou atestáciou
Rozsah: 10 hodín (2 x 5 vyučovacích hodín)
Min. počet účastníkov: 8
Max. počet účastníkov: 20
Lektorka: Lenka Mihalicová, Denisa Papíková